Galeria

Galeria 2023

GaleriabYrp53A%j5Mclzpj

Koncert zespołu Krambabula i Szarotek 2020
Muzycznie zrobiło się na placu Ośrodka Kultury w niedzielę 2 sierpnia. Na scenie wystąpił rodzimy zespół „Szarotki”, który przypomniał publiczności znane i lubiane polskie melodie.Następnie gwiazdą wieczoru był zespół Krambabula, jeden z najlepszych zespołów rockowo – folkowych w Polsce.Poznański zespół włącza do swojego repertuaru melodie pochodzące z różnych stron słowiańskiej kultury, okraszając je mocną, rockową nutą. Spotkanie z ich muzyką przenosi do krainy tradycyjnych piosenek i przyśpiewek kultury polskiej, łemkowskiej i ukraińskiej. Wokalistką zespołu KRAMBABULA jest Sybilla Sobczyk – Gulewicz, zwyciężczyni wielu konkursów i festiwali. Dwukrotnie była uczestniczką programu muzycznego Must Be The Music, a także pierwszej edycji X-Factor oraz siódmej edycji The Voice of Poland.KRAMBABULA to zespół, który został laureatem wielu ogólnopolskich konkursów i festiwali, takich jak: „Dobrze ROCKująca Sobota”, Opalenica 2019, „VI edycja Wałbrzych Rock Fest”, Wałbrzych 2018, „28 Zimowa Giełda Piosenki”, Opole 2018, czy „Piec 2018” w Luboniu.Zespół pokonał do tej pory tysiące kilometrów, koncertując po Polsce i Europie. Podczas niedzielnego koncertu energia łączyła się z nostalgią , a tradycja z nowoczesnością. Występ na pewno na długo zapadnie w pamięci lubońskiej publiczności.
Spektakl Goła Baba 2022
W ostatni piątek kwietnia gościliśmy w Ośrodku Kultury w Luboniu Panią Joannę Szczepkowską, która wystąpiła w dwóch różnych przedstawieniach. W południe odbył się spektakl dla młodzieży z lubońskich szkół pt. "Ballady Adama M." Wieczorem natomiast Joanna Szczepkowska wcieliła się w dwie całkowicie różne bohaterki w przedstawieniu pt. "Goła Baba". Monodram, a raczej „monokomedia” napisana przez samą aktorkę grana jest od 1997 roku na scenach całej Polski. Aktorka gra dwie zupełnie różne kobiety rywalizujące ze sobą jako artystki. Każda z nich rozumie swój zawód inaczej – jedna, idealistka, uprawia sztukę „nieskażoną”, czyli koncert gry na ciszy, wymagający specjalnego stanu ducha publiczności, druga to uosobienie szmiry i bezczelności, a jej „sztuka” to prymitywne dowcipy i beznadziejny, pośpieszny streaptease. Zarówno Kobieta z Parasolką jak i Goła Baba nawiązują kontakt z publicznością, która nie może pozostać bierna. Zaskoczeniem jest natomiast zakończenie sztuki i pointa, stawiająca widza przed pytaniem czy to z czego się zaśmiewał nie jest też ludzkim dramatem.