Galeria

Galeria 2023

GaleriabYrp53A%j5Mclzpj

Semper Fidelis na rocznicy Powstania Warszawskiego 2020
Grupa rekonstrukcyjna Semper Fidelis na obchodach rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego1 sierpnia, 76 lat od wybuchu powstania warszawskiego, w polskich miastach zawyły syreny. Ten symboliczny sygnał oznajmiający historyczną godzinę „W”, to hołd złożony bohaterskiej Warszawie i heroizmowi tysięcy walczących o nią i o niepodległą Polskę powstańców. Co roku tę ważną dla Polaków rocznicę, uroczystymi obchodami upamiętnia sama Warszawa, a w warszawskich wydarzeniach rocznicowych od kilku lat udział bierze grupa rekonstrukcyjna z Lubonia Semper Fidelis. Kilkunastokilometrowym przemarszem ulicami stolicy, rekonstruktorzy w umundurowaniu powstańców, przypominają przechodniom o wydarzeniach z sierpnia 1944 r., o bohaterach walczących i ginących na barykadach tego miasta. Pomysłodawcą i inicjatorem takiej formy upamiętniania powstania warszawskiego, jest Sergiusz Myszograj. W VI Marszu przez Warszawę w rocznicę wybuchu powstania, na warszawskim Mokotowie rekonstruktorzy uczestniczyli w uroczystościach pod pomnikiem pamięci batalionu „Baszta” przy ul. Dworkowej, gdzie 27 września 1944 r. Niemcy rozstrzelali 140 wziętych do niewoli powstańców. Przy tablicy pamięci 135 plutonu batalionu „Ruczaj” na wiadukcie nad trasą łazienkowską, spotkali się z żyjącymi jeszcze powstańcami warszawskimi z tego batalionu, a na Placu Zamkowym – gościnnie wzięli udział w koncercie piosenek powstańczych i zakazanych, w wykonaniu Kapeli Sztajer.Zdjęcia Filip Dowjat
Teatrzyk dla dzieci luty 2014
„KOZIOŁEK NIEMATOŁEK”Luty zakończyliśmy w Ośrodku Kultury przedstawieniem dla najmłodszych pod tytułem „Koziołek Niematołek”. 28 lutego zespół KOP z Krakowa wystawił spektakl dydaktyczny o poprawnej polszczyźnie.Tytułowy Koziołek, który początkowo mówił niewyraźnie i nieumiejętnie dobierał słowa, miał problemy z porozumiewaniem się z dziećmi. Z pomocą przyszła mu Sowa Mądra Głowa, która zaczęła uczyć Koziołka poprawnej wymowy. Mali widzowie, którzy uczestniczyli w przedstawieniu również czynnie i ochoczo włączyli się do zabawy. Razem z Sową poprawiali Koziołka, podpowiadali mu i razem z nim ćwiczyli dykcję. Piosenki, które pojawiły się w spektaklu, nawiązywały do tematu opowiadania, a jednocześnie były pretekstem do ćwiczeń dykcyjnych. W efekcie ćwiczeń językowych, Koziołek nauczył się pięknie wysławiać i posługiwać poprawną polszczyzną.