Galeria

Galeria 2023

GaleriabYrp53A%j5Mclzpj

Półkolonie lato 2019
Jak każdego roku w wakacje Ośrodek Kultury w Luboniu zorganizował dla dzieci letnie półkolonie. Cztery turnusy obejmowały zajęcia kulturalne, rekreacyjne i sportowe. W każdym turnusie brało udział 45 dzieci w wieku od 7 do 12. Półkolonie miały charakter wyjazdowy i codziennie wyruszaliśmy autokarem na spotkanie z nową przygodą. W tym czasie odwiedziliśmy miedzy innymi: Art-Zagrodę w Dymaczewie, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach ceramicznych i stolarskich, w Starej Chacie u Kowala w Kluczewie zwiedzaliśmy gospodarstwo agroturystyczne i mieliśmy niecodzienną możliwość, aby wydoić krowę ?. W Boszkowie tworzyliśmy slimy i własnoręcznie robiliśmy pizzę, W Ogrodzie Ekologicznym Gładysiakowie w Wirach braliśmy udział w warsztatach czekolady, a w Muzeum w Uzarzewie wyruszyliśmy w podróż do Afryki. Oprócz tego odwiedziliśmy Stare ZOO w Poznaniu oraz Stadion INEA. Miłośnicy aktywnego wypoczynku mogli poszaleć na basenie „Oaza” w Kórniku oraz na pływalni „Octopus” w Suchym Lesie. W Niku Bowling graliśmy w kręgle, a w Jump Arena skakaliśmy na trampolinach. Nie zabrakło także atrakcji dla kinomaniaków. Udało nam się obejrzeć aż cztery filmy: „Jestem Wiliam”, „Sekretne życie zwierzaków domowych”, „Spider Man” oraz „Kraina cudów”. To były bardzo aktywne 4 tygodnie, które dostarczyły wszystkim niezapomnianych wrażeń. Kolejne półkolonie z Ośrodkiem Kultury odbędą się podczas zimowych ferii. Już dziś serdecznie zapraszamy!
Spektakl Goła Baba 2022
W ostatni piątek kwietnia gościliśmy w Ośrodku Kultury w Luboniu Panią Joannę Szczepkowską, która wystąpiła w dwóch różnych przedstawieniach. W południe odbył się spektakl dla młodzieży z lubońskich szkół pt. "Ballady Adama M." Wieczorem natomiast Joanna Szczepkowska wcieliła się w dwie całkowicie różne bohaterki w przedstawieniu pt. "Goła Baba". Monodram, a raczej „monokomedia” napisana przez samą aktorkę grana jest od 1997 roku na scenach całej Polski. Aktorka gra dwie zupełnie różne kobiety rywalizujące ze sobą jako artystki. Każda z nich rozumie swój zawód inaczej – jedna, idealistka, uprawia sztukę „nieskażoną”, czyli koncert gry na ciszy, wymagający specjalnego stanu ducha publiczności, druga to uosobienie szmiry i bezczelności, a jej „sztuka” to prymitywne dowcipy i beznadziejny, pośpieszny streaptease. Zarówno Kobieta z Parasolką jak i Goła Baba nawiązują kontakt z publicznością, która nie może pozostać bierna. Zaskoczeniem jest natomiast zakończenie sztuki i pointa, stawiająca widza przed pytaniem czy to z czego się zaśmiewał nie jest też ludzkim dramatem.