Galeria

Galeria 2023

GaleriabYrp53A%j5Mclzpj

Półkolonie letnie 2009
Wakacyjne przygody - półkolonie letnie 2009Kolejny raz dzieci z Lubonia mogły uczestniczyć w organizowanych przez Ośrodek Kultury letnich półkoloniach. Tuż po zakończeniu roku szkolnego stawiliśmy czoła wakacyjnym przygodom. Aktywnie spędzaliśmy czas na basenie, kortach tenisowych i kręgielni. Wypoczywaliśmy w parku rekreacyjnym Nenufar Club pływając tratwami w poszukiwaniu ukrytego skarbu piratów. Mieliśmy okazję zwiedzić poznański ogród zoologiczny i obejrzeć niedawno wybudowaną słoniarnię. Niewątpliwie atrakcją był też wyjazd do Przemętu, w którym poznawaliśmy uroki życia na wsi i trud pracy w gospodarstwie. Mogliśmy pobawić się z kózkami, owieczkami i królikami. Odważniejsi doili nawet krowy! Gospodarz, pokazał nam warsztat kowala – kuźnię i specjalnie dla nas wykuł pamiątkową podkowę szczęścia. Jeździliśmy bryczką po malowniczej okolicy i piekliśmy kiełbaski przy ognisku. Podczas wakacji, ciekawi świata, odwiedziliśmy muzeum etnograficzne, w którym wysłuchaliśmy interesującej relacji o odkrywaniu Afryki przez polskiego podróżnika, a także pałac Górków w Szamotułach gdzie obejrzeliśmy wystawę ikon, wnętrze dworu i Basztę Halszki, uwięzionej tam kiedyś szlachcianki. Na zakończenie półkolonii wybraliśmy się na wycieczkę do Biskupina. Tam obejrzeliśmy wystawę wykopalisk Muzeum Archeologicznego, zwiedziliśmy stare, drewniane zabudowania sprzed 2700 lat i uczyliśmy się lepić garnki z gliny. Przez cztery tygodnie panowała wśród nas miła atmosfera. Dziękujemy uczestnikom za wspólnie spędzony czas i życzymy wszystkim równie ciekawych, kolejnych wakacyjnych dni